ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Από την παράσταση «Εκάβη, όχι Εκάβη» του Τιάγκο Ροντρίγκες | Φωτ.: Christophe Raynaud de Lage coll. Comedie Francaise Festival d’Avignon
ΝΗΣΙΔΕΣ
ΝΗΣΙΔΕΣ 04.08.24 14:07
Δήμητρα Αθανασοπούλου
Η εξουσία της γλώσσας μετασχηματίζει διαχρονικά κοινωνικο-πολιτισμικά στερεότυπα ενώ η θεατρική εμπειρία από τη γένεσή της μετασχηματίζει τον τρόπο που βλέπουμε τον ευάλωτο Αλλο και τον ευάλωτο εαυτό μας. Αυτό κάνει το θέατρο του σπουδαίου δραματουργού Τιάγκο Ροντρίγκες.
Κάθε αλλαγή συντελείται πρώτα στο συμβολικό πεδίο, δηλαδή στη γλώσσα. Η γλώσσα επομένως διαμορφώνει τις κοινωνικές συνθήκες. Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν στη διάθεσή τους τη γλώσσα ως εργαλείο. Ο πρόσφυγας δεν έχει τις λέξεις. Ο αυτιστικός δεν έχει τον τρόπο. Ο ευάλωτος δεν μπορεί πάντα να μιλήσει. Ποιος τους δίνει φωνή; Ποιος τους τη στερεί; Πώς βλέπουμε τον ευάλωτο στις μετανεωτερικές κοινωνίες; Ποια είναι η κοινωνική αναπαράσταση για τον αυτιστικό έφηβο;
Ας μιλήσουμε λοιπόν για την ευαλωτότητα και τη σχέση της με την πολιτική, την κοινωνία, τη γλώσσα και την τέχνη. Στην «Εκάβη, όχι Εκάβη» του Τιάγκο Ροντρίγκες, η ηρωίδα, μητέρα ενός αυτιστικού αγοριού, είναι μια ηθοποιός που ενσαρκώνει την …
Πηγή
Author: