Στο εδώλιο 11 για την φωτιά στο “Norman Atlantic” που στοίχισε τη ζωή σε 12 ανθρώπους | newsbreak

Μοιραστειτε το

Παραμένουν 18 αγνοούμενοι στα παγωμένα νερά της Αδριατικής

Ξεκίνησε σήμερα στο Β Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η δίκη για την φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο “Norman Atlantic” στις 28 Δεκεμβρίου 2014 που στοίχισε τη ζωή σε 11 ανθρώπους, ενώ σχεδόν έξι χρόνια μετά αγνοούνται ακόμα 18 επιβαίνοντες στο μοιραίο καράβι.
Το πλοίο με 466 επιβαίνοντες μεταξύ των οποίων και 55 ναυτικοί, εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα. Η φωτιά είχε ξεσπάσει στο κατάστρωμα των οχημάτων λίγο μετά την αναχώρηση από την Ηγουμενίτσα, 44 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Κέρκυρας.
Πολλοί από τους επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, άλλοι παγιδεύτηκαν στο γκαράζ του πλοίου και άλλοι χάθηκαν στα παγωμένα νερά της Αδριατικής.
Στο εδώλιο δεν κάθισε κανείς από τους συνολικά 11 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (στερέωση, ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.
Ο Ιταλός πλοίαρχος και συμπατριώτες του κατηγορούμενοι δικάζονται σε ανάλογη δίκη στα ιταλικά δικαστήρια.
Οι 11 κατηγορούμενοι που δεν παρέστησαν στο δικαστήριο αλλά εκπροσωπούνται από τους συνηγόρους υπεράσπισης τους, διώκονται για:
• Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
• Εμπρησμό από αμέλεια, από τον οποίο προέκυψε κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους
• Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία πλοίων από αμέλεια από τις οποίες προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους.

Κατηγορητήριο- “φωτιά” για τους υπεύθυνους της ΑΝΕΚ
Η φωτιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ζωντανά ψάρια, το οποίο δεν ήταν ηλεκτρικά συνδεδεμένο.
Θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί εγκαίρως εάν δεν ακολουθούσε μια σειρά λαθών και παραλείψεων.
Όπως προέκυψε, επιβιβάστηκαν 65 φορτηγά ψυγεία, ενώ έγιναν λάθη στην κατανομή του φορτίου. Στο κρίσιμο πόστο της σύνδεσης των φορτηγών ψυγείων τοποθετήθηκε μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος, ενώ κάποια οχήματα στοιβάχτηκαν πλάι σε άλλα φορτηγά που μετέφεραν δεξαμενές ελαιόλαδου, παραβιάζοντας την ελάχιστη απόσταση ασφαλείας των 40 εκατοστών. Σε κλειστό χώρο με περιορισμένο εξαερισμό και με οχήματα με αναμμένες τις μηχανές υπήρχε κίνδυνος υπερθέρμανσης, πρόκλησης σπινθήρων και ανάφλεξης…
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι κατηγορούμενοι, “παρέλειψαν να παράσχουν στον Ιταλό πλοίαρχο την κατάλληλη πληροφόρηση για το φορτίο που θα έπρεπε να φορτωθεί στο πλοίο αρκετό χρόνο προ της φόρτωσης, έτσι ώστε να παρέχεται σ΄αυτόν (πλοίαρχο) η δυνατότητα σχεδιασμού για κατάλληλη στοίβαξη και ασφαλή μεταφορά του φορτίου, για σωστή κατανομή των φορτηγών-ψυγείων που χρειάζονταν σύνδεση με το ηλεκτρικό ρεύμα και ώστε να διαχωρίζονται πηγές ανάφλεξης από άλλα εύκαυστα και εύφλεκτα υγρά (…) προς αποτροπή κινδύνου υπερθέρμανσης των οχημάτων και κατ’ επέκταση κινδύνου πυρκαγιάς”.
Εξάλλου, προέκυψε ότι στο «Norman Atlantic» βρίσκονταν 7 έως 10 λαθρεπιβάτες, εκ των οποίων αγνοούνται οι έξι και ένας βρέθηκε απανθρακωμένος. Την ημέρα του απόπλου φέρεται να είχαν σημειωθεί απόπειρες λαθραίας επιβίβασης τουλάχιστον πέντε ατόμων.
Για τους λαθρεπιβάτες το κατηγορητήριο αναφέρει:
“Δεν μερίμνησαν ώστε να διασφαλίσουν την παρεμπόδιση λαθραίας πρόσβασης επιβατών στο πλοίο και συγκεκριμένα δεν προσέλαβαν επαρκή αριθμό ικανών και καλώς εκπαιδευμένων φυλάκων ασφαλείας για να ελέγχουν τυχόν λαθραία επιβίβαση στο πλοίο”.

Οι υπεύθυνοι της διαχειρίστριας εταιρείας του “Norman Atlantic” δικάζονται, επίσης, διότι σύμφωνα με το κατηγορητήριο:
“Δεν μερίμνησαν ώστε να διασφαλιστεί ότι τα μέλη του ελληνικού πληρώματος που επιβιβάστηκαν στο πλοίο γνώριζαν την κοινή γλώσσα του πλοίου ήτοι την αγγλική, ώστε να είναι εφικτή η επικοινωνία με τα μέλη του πληρώματος που μιλούσαν την ιταλική γλώσσα, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται συντονισμός μεταξύ των μελών πληρώματος ιδίως σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, πυρκαγιάς και εγκατάλειψης πλοίου προς ασφαλή διάσωση των επιβατών και να μην είναι δυνατή η παροχή οδηγιών από το πλήρωμα προς τους επιβάτες που δεν ομιλούσαν την ελληνική γλώσσα προς επιτυχή αντιμετώπιση αντίστοιχων καταστάσεων”.

Η δίκη ξεκίνησε σήμερα με τις δηλώσεις παραστάσεων πολιτικής αγωγής από τους δικηγόρους των 35 μελών οικογενειών θυμάτων, αγνοουμένων και διασωθέντων του “Norman Atlantic”, ενώ διαβάστηκαν τα ονόματα των συνολικά 130 μαρτύρων του κατηγορητηρίου.

Πρώτη μάρτυρας κατέθεσε υπάλληλος του λογιστηρίου η οποία επιβεβαίωσε πως η ναύλωση του πλοίου και τα εισιτήρια κόβονταν από την ΑΝΕΚ και όχι την ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Επίσης, επεσήμανε πως ο Ιταλός πλοίαρχος δεν γνώριζε πριν τον απόπλου του πλοίου για τον ακριβή αριθμό των φορτηγών που θα μεταφέρονταν στο γκαράζ και άρα την επάρκεια των πριζών για το ηλεκτρικό ρεύμα που απαιτούνταν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού για τις νταλίκες-ψυγεία.
Άρα δεν μπορούσε να κάνει κάτι για να προλάβει το κακό, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία τον ενημέρωνε μετά τον απόπλου…
Η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί την 1η Οκτωβρίου με καταθέσεις μαρτύρων.

Σπάμε τα στεγανά της ενημέρωσης! Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο newsbreak.gr

Πηγή
Author: Ανδρέας Π.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα