Η Κουντουρά ζητά παρέμβαση του ERA για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων

Μοιραστειτε το

Κυρία Γκεργκινέσκου,

Καταρχάς, θέλω να σας συγχαρώ για την επιλογή σας στη σημαντική αυτή θέση και να σας ευχηθώ κάθε επιτυχία στο έργο που αναλαμβάνετε για την υλοποίηση των τριών προτεραιοτήτων που θέσατε.

Θα αναφερθώ σε ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα, που έχει στιγματίσει τον ευρωπαϊκό, και ιδίως τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Πριν δύο χρόνια συνέβη στην Ελλάδα, το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με 57 νεκρούς. Πρόσφατα, το πόρισμα του εθνικού φορέα διερεύνησης ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατέδειξε ένα συστημικό και διαχρονικό έλλειμμα ασφάλειας και μια εικόνα εγκατάλειψης στον ελληνικό σιδηρόδρομο,  διαπιστώσεις που επιβεβαιώνονται και από το ίδιο το πόρισμα του ERA προς τη DG MOVE το 2023.

Σε αυτό το θλιβερό πλαίσιο, επιτρέψτε μου να εκφράσω την άποψη, ότι ο ERA φέρει διαχρονικά ευθύνες για την κατάσταση αυτή. Προχωράτε σε συστάσεις τις οποίες δεν ακολουθούν και δεν εφαρμόζουν, ούτε τα Κράτη Μέλη, ούτε η ίδια η Κομισιόν. Καλείστε κατά συνέπεια, στη θητεία σας, να επαναπροσδιορίσετε την προστιθέμενη αξία της λειτουργίας του Οργανισμού.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η ΡΑΣ έχει αποτύχει να εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, μην εντοπίζοντας κρίσιμες αδυναμίες στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας. Και ο  ERA, έχει αποτύχει να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των εθνικών κανόνων με τις βασικές απαιτήσεις ασφάλειας, αλλά και έχει αποτύχει να διασφαλίσει και την αποτελεσματική εποπτεία της ΡΑΣ.

Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω:

Αφού οι αρμόδιες αρχές στην Ελλάδα δεν μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ποιος μπορεί; Μπορείτε να μας πείτε εσείς εάν ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι σήμερα ασφαλής για τους ευρωπαίους πολίτες;

Επίσης, τις τελευταίες ημέρες βλέπουμε μια αήθη επίθεση στο πρόσωπο του υψηλού αξιωματούχου του ΕRΑ κ. Μπαρτ Ακού και επιχειρείται, στην ουσία, η υπονόμευση του έργου και της συμβολής του Οργανισμού στο πόρισμα και στην ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Προτίθεται ο ERA να προχωρήσει σε επίσημη απάντηση στα όσα του καταλογίζει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ;

Τρίτον, πώς δικαιολογείται η παροχή ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας πενταετούς διάρκειας από τον ERA, όταν στο ίδιο του το πόρισμα απαριθμούνται τόσο σοβαρά προβλήματα ασφάλειας; Πως γίνεται να δίνει o ERA ενιαία πιστοποιητικά ασφάλειας υπό προϋποθέσεις; Υπάρχει πουθενά ασφάλεια υπό προϋποθέσεις;

Διενεργείτε πράγματι ουσιαστικό έλεγχο κατά πόσον πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις ασφαλείας; Εν τω μεταξύ, τα τραίνα κυκλοφορούν και αυτά υπό την αίρεση τήρησης των προϋποθέσεων ασφαλείας;

Προτίθεστε να ανακαλέσετε τα ενιαία πιστοποιητικά ασφάλειας, έως ότου διασφαλιστεί η πλήρης συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και της Ελλάδας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;

Πηγή
Author:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Μία διαφορετική κατηγορία βραβείων Νόμπελ

Η 30η τελετή απονομής των βραβείων Ig Νόμπελ για...

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Υβριδικό τσέπης

Το Fiat 500 αποτελεί έναν πραγματικό θρύλο της ιταλικής...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...