Αυξάνονται τα αστικά των ΚΤΕΛ περιφερειακά της Αθήνας και… μειώνονται τα λεωφορεία στο κέντρο

Μοιραστειτε το

Τα πρώτα στοιχεία για μέρος του Οκτωβρίου έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι ημερήσιες βάρδιες των οδηγών της ΟΣΥ δεν ξεπέρασαν τις 2.350 τις καθημερινές, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν… 150 περισσότερες.

Καθώς ολοκληρώνεται ο πρώτος μήνας δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ, σχεδόν τα μισά από τα προβλεπόμενα ιδιωτικά λεωφορεία καλύπτουν ήδη 32 περιφερειακές γραμμές της Αθήνας και μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αναμένεται να προσθέσουν ακόμα 27 γραμμές (κυρίως στην Ανατολική Αττική και στην Κηφισιά), από το σύνολο των 59+1 γραμμών που έχουν εγκριθεί – τελευταία γραμμή, είναι η αποκλειστικά θερινή 122Θ. Εκτός από την εθελοντική συνεισφορά μερικών περιφερειακών ΚΤΕΛ, μέχρι τώρα μόνο τα «ΚΤΕΛ Κορίνθου« και τα «ΚΤΕΛ Νομού Αττικής» έχουν σοβαρή εμπλοκή στα δρομολόγια της Αθήνας, καθώς είναι τα μόνα που έχουν προχωρήσει σε αγορές ή μισθώσεις μεταχειρισμένων λεωφορείων, αντίστοιχα και προσλήψεις οδηγών.

Τα ΚΤΕΛ Θήβας και Χαλκίδας δείχνουν να ξανασκέφτονται τη συμμετοχή τους καθώς το συγκοινωνιακό έργο αποδεικνύεται «ακριβό σπορ» και μέχρι τώρα με συμφωνία προέδρων άλλαξαν την κατανομή του ΦΕΚ, μεταφέροντας μία γραμμή από την ευθύνη της Θήβας, στο ΚΤΕΛ Κορίνθου και δυο γραμμές του ΚΤΕΛ Χαλκίδας, στο ΚΤΕΛ Αττικής. Ομως, το ΚΤΕΛ Κορίνθου αν και έχει ήδη προμηθευτεί όλα τα λεωφορεία που προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός, ακόμη δεν έχει βρει το σύνολο των οδηγών που απαιτούνται ώστε να βγάλει όλα τα δρομολόγια.

Πάντως, στο κέντρο της Αθήνας η κατάσταση δεν βελτιώθηκε. Τα πρώτα στοιχεία για μεγάλο μέρος του Οκτωβρίου έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι ημερήσιες βάρδιες των οδηγών της ΟΣΥ δεν ξεπέρασαν τις 2.350 τις καθημερινές, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν… 150 περισσότερες. Δηλαδή, αφαιρέθηκαν περιφερειακές βάρδιες, αλλά… ξαλάφρωσε και η πίεση από τα ρεπό των οδηγών στο κέντρο της πόλης!

Το αστικό MAN της φωτογραφίας στο Χαλάνδρι, από το δρομολόγιο 307 των ΚΤΕΛ, έχει αυτοκόλλητα επάνω στους ηλεκτρονικούς πίνακες, καθώς η συσκευή τηλεματικής δεν έχει μόνιμη σύνδεση μέσω διαδικτύου με τον ΟΑΣΑ

Τηλεματική… αγνώστου πατρός

Η γνωστή εταιρεία «Med Bus & Truck Center» της οικογένειας Παπαδάκη στην Ελευσίνα έχει προμηθεύσει σχεδόν το σύνολο των μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων σε ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ, ενώ ενδιαφέρθηκε και για τη μίσθωση των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων στην ΟΣΥ. Στον χώρο της λειτουργεί ένα τεράστιο συνεργείο και φανοποιείο για φορτηγά και λεωφορεία, στον οποίο ανακατασκευάζονται τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που έρχονται από την Βόρεια Ευρώπη, προτού μοιραστούν στους συγκοινωνιακούς φορείς και εταιρείες. Οι τεχνίτες κάνουν θαύματα, αφού μπορούν να πάρουν ένα λεωφορείο που έχει αποσυρθεί από άλλους συγκοινωνιακούς φορείς και να το επαναφέρουν σε κατάσταση κυκλοφορίας.

Κάθε Κυριακή μαθαίνουμε ότι πηγαίνουν στην Ελευσίνα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έχουν εγκαταστήσει τα μηχανήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου από παροπλισμένα λεωφορεία των ΟΑΣΑ/ΟΣΥ, για να «κατεβάσουν» τα πραγματοποιηθέντα δρομολόγια και εισιτήρια, ώστε να γίνεται ο έλεγχος και να δρομολογηθούν πληρωμές όταν δημοσιοποιηθεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης στη Διαύγεια – προς το παρόν εγκρίθηκε μόνο η δέσμευση πίστωσης περίπου 5,87 εκατ. ευρώ (ΑΔΑ: 6ΡΓ5465ΧΘΞ-ΝΤ0) ως «επιχορήγηση του ΟΑΣΑ για την ανάθεση εκτέλεσης μέρους του εκτελούμενου από τον ΟΜΙΛΟ ΟΑΣΑ συγκοινωνιακού έργου, στο συγκοινωνιακό φορέα με την επωνυμία «ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ» λόγω του COVID-19» η οποία θα μοιραστεί αναλογικά στα ΚΤΕΛ που βγάζουν αστικά δρομολόγια πέριξ των Αθηνών.

Τα λεωφορεία αυτά δεν έχουν κάρτες 4G για μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο ώστε να μεταδίδουν συνεχώς τη θέση τους στο κεντρικό σύστημα τηλεματικής, δεν εκκαθαρίζουν καθημερινά τις εισπράξεις από τα εισιτήρια, δεν εμφανίζονται στις εφαρμογές δρομολογίων και αναγκάζονται να καλύπτουν με αυτοκόλλητη επιγραφή τις εξωτερικές οθόνες εμπρός και στο πλάι με τον αριθμό του δρομολογίου και τη διαδρομή.

Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα τα διαχειρίζεται και τα συντηρεί προσωρινά η ιδιωτική εταιρεία που τα τοποθέτησε το 2016 στα κρατικά λεωφορεία («θερμικά» ή ηλεκτρικά), όμως αποτελούν περιουσία του ΟΑΣΑ, στον οποίο θα περάσει η ιδιοκτησία τους μέσα στα επόμενα χρόνια και έχουν αγοραστεί με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (διαδικασία ΣΔΙΤ) – αλλά η επίλυση αυτού του λεπτού ζητήματος είναι πρόβλημα των διοικητικών συμβουλίων ΟΑΣΑ και ΟΣΥ ή του υπουργείου που τους εποπτεύει.

Τα περίφημα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία που έρχονται στην Ελλάδα. Με λίγο γυάλισμα, θα δείχνουν «σαν καινούργια» όταν ξεκινήσουν δρομολόγια στα ΚΤΕΛ ή στον ΟΣΥ. Κι αν δεν δουλεύουν καλά οι πόρτες και η «επιγονάτιση», εάν δεν είναι online η τηλεματική, αν είναι χαλασμένος ο κλιματισμός, θα τα επισκευάσουν οι τεχνικοί της… ΟΣΥ στην πορεία

Ενδέχεται λοιπόν να μην είναι… σκόπιμη σε αυτή τη χρονική περίοδο η εμφάνιση των συγκεκριμένων κωδικών τηλεματικής στο online σύστημα, καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει συμβατικά ή νομικά η χρήση τους και είναι άξιο απορίας εάν τα ΚΤΕΛ έχουν τιμολόγια αγοράς για τον εξοπλισμό που τοποθέτησαν!

Θυμίζουμε ότι έχει εγκριθεί από τις αρχές της περασμένης άνοιξης η χρήση έως και 730.000 ευρώ από τον ειδικό λογαριασμό 1% των εισιτηρίων κάθε ΚΤΕΛ για την τοποθέτηση συσκευών ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ τον Οκτώβριο, μετά τις αποκαλύψεις για το «πλιάτσικο» των συσκευών τηλεματικής από παροπλισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, εγκρίθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση 50.000 ευρώ στην Πανελλήνια Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ για να συμμετάσχει στην τοποθέτηση συσκευών τηλεματικής στα αστικά λεωφορεία που έρχονται στην Αθήνα – πλην όμως τα ΚΤΕΛ αδιαφόρησαν (για τις συσκευές).

Πηγή
Author: Γιάννης Μπαζαίος

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...