Μελέτη: Τα βιντεοπαιχνίδια ωφέλιμα για την ψυχική υγεία

Μοιραστειτε το

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσίευσε ομάδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να αποφέρουν θετικά αποτελέσματα στην ψυχική υγεία των χρηστών. Οι ακαδημαϊκοί που συμμετείχαν στην έρευνα επεξεργάστηκαν πραγματικά δεδομένα από τη χρήση του παιχνιδιού, για πρώτη φορά.

Η μελέτη επικεντρώθηκε σε παίκτες του παιχνιδιού «Animal Crossing» της Nintendo και το βιντεοπαιχνίδι σκοποβολής «Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville» της εταιρείας EA, με τα ευρήματα να δείχνουν πως τα άτομα που παίζουν περισσότερα παιχνίδια τείνουν να σημειώνουν μεγαλύτερη «ακεραιότητα», αυξάνοντας τις αμφιβολίες γύρω από τις εκθέσεις που υποστηρίζουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια βλάπτουν την ψυχική υγεία. Χάρη στην διασυνδεσιμότητα των εν λόγω παιχνιδιών με το ίντερνετ οι ερευνητές συνέδεσαν ψυχολογικά ερωτηματολόγια με πρωτογενή δεδομένα από το χρόνο παιχνιδιού των χρηστών, σε αντίθεση με παλιότερες εκθέσεις που βασίζονταν σε προσωπικές απαντήσεις χρηστών γύρω από την εμπειρία του παιχνιδιού, οι οποίες σύμφωνα με την έρευνα είναι αναντίστοιχες της πραγματικότητας.

«Το ζητούμενο ήταν να ανακαλύψουμε αν τα δεδομένα που συλλέγουν οι εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών είναι έστω και λίγο χρήσιμα για ακαδημαϊκή έρευνα και έρευνα υγειονομικής πολιτικής», δηλώνει ένας από τους υπεύθυνους της μελέτης. Όπως αναφέρει η ομάδα, αρχικά, ήταν εξαιρετικά λίγα τα δεδομένα που διατηρούν οι εταιρείες για το προφίλ των χρηστών των παιχνιδιών τους. Ωστόσο, η ομάδα σημειώνει ότι τα ευρήματα της μελέτης δεν προορίζονται για γενική εφαρμογή στην ερμηνεία της επίδρασης όλων των παιχνιδιών που κυκλοφορούν. Κι αυτό γιατί η έρευνα βασίστηκε σε περιορισμένο δείγμα, δύο παιχνιδιών για όλες τις ηλικίες. Πάντως, η έρευνα συμπεραίνει ότι η ψυχική επίδραση ενός παιχνιδιού στο χρήση εξαρτάται από την προσέγγιση που ο ίδιος υιοθετεί. Για παράδειγμα ένα παιχνίδι μπορεί να επιδράσει θετικά αν ο χρήστης συμπεριφέρεται με εξώστρεφο τρόπο, για την αποκλειστική του απόλαυση, αντίθετα με μία εσωστρεφή προσέγγιση που θα είχε αρνητικές επιδράσεις -για παράδειγμα αν κάποιος εξαναγκαζόταν από εξωτερικούς παράγοντες να παίξει.

Η φιλοδοξία της ερευνητικής ομάδας είναι να διαμορφωθεί ένα καινούριο πεδίο για τον τρόπο που διεξάγονται οι έρευνες και βγαίνουν τα πορίσματα γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια και τις επιδράσεις τους, μετασχηματίζοντας την κουβέντα για τον εθισμό και τις ψηφιακές ζημίες στους παίκτες.

Πηγή
Author:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...