«Πράσινο φως» στους εφοπλιστές για ξένα πληρώματα

Μοιραστειτε το

Με πρόσχημα την πανδημία, από τις 10 Οκτωβρίου 2020 μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 αναστέλλεται η υποχρέωση των εφοπλιστών για τις απαραίτητες οργανικές συνθέσεις σε Ελληνες ναυτικούς στα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η κυβερνητική πολιτική για τους ναυτεργάτες αποδεικνύεται πολύ χειρότερη και επικίνδυνη από τον κορονοϊό» τονίζει η ΠΕΝΕΝ. • «Τροπολογία «έκτρωμα, για ναυτολόγηση χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση» σχολιάζουν ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Την οργή των ναυτεργατών έχει προκαλέσει τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα μόνο από τη Ν.Δ. Η ρύθμιση αυτή, με την επίκληση της πανδημίας, δίνει τη δυνατότητα για 6 μήνες να μην εφαρμόζονται σε ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία οι οργανικές συνθέσεις σε Ελληνες ναυτικούς.

Μέχρι σήμερα προβλεπόταν σε κάθε πλοίο με ελληνική σημαία άνω των 3.000 κόρων να υπάρχουν ανάλογα με την χωρητικότητα του από 4 έως 6 Ελληνες ναυτικοί συμπεριλαμβανομένου και του πλοιάρχου, κάτι που πλέον δεν θα ισχύει και οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα μπορούν να μην προσλαμβάνουν Ελληνες ναυτεργάτες.

Είχε προηγηθεί τον περασμένο Ιούλιο μια άλλη εκπρόθεσμη τροπολογία, με την οποία θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα απασχόλησης ναυτεργατών σε ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία, με μισθούς όχι βάσει της ελληνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αλλά βάσει των κατώτερων μισθών της ITF, όπως και η δυνατότητα ναυτολόγησης αλλοδαπού ναυτικού στη θέση Α΄ πλοιάρχου. Ρύθμιση που η κυβέρνηση εκτιμά ότι ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και προσελκύει νέους στο ναυτικό επάγγελμα.

Η νέα τροπολογία προβλέπει ότι:

■ Για το χρονικό διάστημα από τις 10 Οκτωβρίου 2020 έως τις 31 Μαρτίου 2021 στα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί με το άρθρο 13 του ν.δ 2687/1953 δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις της οργανικής σύνθεσης των παρ. Α1 και Α2 του όρου 8 της οικείας εγκριτικής απόφασης και δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 83 του ως άνω όρου 8.

■ Η χρονική περίοδος που προβλέπεται δύναται να παρατείνεται, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους 6 μήνες από το πέρας του (παραπάνω) χρονικού διαστήματος εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος έξαρσης του κορονοϊού.

Η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «η κυβερνητική πολιτική για τους ναυτεργάτες αποδεικνύεται πολύ χειρότερη και επικίνδυνη από τον κορονοϊό». Αναφέρει ακόμα ότι με τη νέα ρύθμιση οι εφοπλιστές απαλλάσσονται των όποιων κυρώσεων προβλέπονται στην εγκριτική πράξη και ανεμπόδιστα πλέον προχωρούν στην αθρόα ναυτολόγηση των αλλοδαπών, ενώ αυξάνεται θεαματικά ο αριθμός των άνεργων Ελλήνων ναυτεργατών.

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ τονίζουν ότι με την τροπολογία «έκτρωμα» δίνεται η δυνατότητα στους εφοπλιστές να ναυτολογούν ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση.

Πηγή
Author: Χριστίνα Παπασταθοπούλου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...